8 november 2016
Sociala medier – Våra tre tips
Sociala medier kan vara väldigt bra att använda sig av för att stärka sitt varumärke och få nya kunder. Facebook och Instagram är exempel på väldigt bra kanaler att använda sig av om man har privatpersoner som slutkund. Men vad ska man tänka på? Här listar vi våra bästa tips:
Var ärlig mot dig själv
Välj vilka kanaler du ska finnas i och håll dem uppdaterade. Det är bättre att ha en fungerande kanal än fem inaktiva. Många tror att man måste ha en Facebook-sida för att marknadsföra sitt företag. Känner du att du inte är intresserad av att sköta en Facebook-sida? Anlita hjälp för detta eller välj andra marknadsföringssätt.
Bestäm din ton
Personlig eller enbart professionell? Hitta din råda tråd och håll dig till den. Det är mycket viktigt att företagets logotyp och grafiska profil används på samma sätt i dina kanaler för att besökaren ska känna igen sig.
Tänk på konsekvenserna
Innan du publicerar ett inlägg på sociala medier kan det vara bra att fundera om det kan medfölja en konsekvens med ditt inlägg. Både negativa eller positiva saker kan komma som resultat från ett inlägg. Ska du publicera ett inlägg som detta kan det vara bra att ha i åtanke att alla inte tycker och tänker som dig.