Villkor

Montering

Vår cykel levereras till 80% monterad förutom styre, framhjul, sadel och pedaler. Dessa monteras enkelt på ca 10 min med stöd av vår manual.

LEVERANSER

Leverantörer är PostNord, som hemleverans eller till ditt närmaste utlämningsställe.
Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar om inte annat angivits vid din beställning eller din orderbekräftelse. Om en vara har avvikande leveranstid informeras du om detta av oss till den e-postadress du angivit vid köpetillfället.

PRISER

Priser anges i svenska kronor och inklusive moms. Du finner en summering i din varukorg.

ÅNGERRÄTT

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. För att utnyttja ångerrätten skall du meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kontaktar oss enklast genom att skicka ett e-postmeddelande till info@everybikez.com. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan (eller en väsentlig del av den). Det är även ett krav att hela försändelsen är i samma skick som du fick det. Detta innebär att varan ska vara packad i originalemballage och oanvänd. Det innebär att det är helt okej att packa upp och undersöka cykeln, förutsatt att allt är i nyskick vid returen. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Om varorna skadas eller försvinner på grund av vårdslöshet upphävs ångerrätten.

GARANTIER OCH REKLAMATIONER

Vi ger 1 års produktgaranti och 3 års reklamationsrätt. Giltigt kvitto krävs för att reklamationen ska behandlas. För att reklamera en vara skall du kontakta oss inom skälig tid efter att du upptäckt felet och förklara varför du anser att varan är felaktig. Garanti gäller inte för någonting annat än fel i material, utformning och funktion. Garantin täcker inte periodiska kontroller, underhåll, reparationer, normalt slitage samt skador som uppstått på varan genom felaktig användning eller hantering.

RETURER

Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Kostnader för retur av ej defekt vara hamnar hos kund. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända varan åter till oss.. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Returadress: ingenjörsgatan 5, Göteborg.
märk paketet med beställningsnummer samt skicka returmeddelande till info@everybikez.com.

HANTERING AV PERSONUPPGIFTER

När du beställer varor från oss uppger du normalt dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få del av den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall genom att skicka ett e-postmeddelande till info@everybikez.com

EJ UTHÄMTADE PAKET

Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut inom 3 arbetsdagar förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.